Enjoy your personal IT adventure!
În paginile găzduite de ITLectures.ro sunt oferite informații utile studiului individual, unelte de lucru, comentarii și articole din universul sistemelor de calcul privite atât din perspectiva hardware cât și (mai ales) software. O intersecție informațională autonomă – digital și analog deopotrivă.
Sperăm că ceea ce veți citi și afla aici să definească o experiență cât mai plăcută!
Anunțuri
Schimbarea titularului de disciplină - 2024-2025
În vederea asigurării fluenței tratării cererilor de transfer (din diferență) venite din partea voastră, detaliem în cele ce urmează pașii necesari.
Etapele prezentate în continuare sunt necesare doar în situația în care se dorește refacerea disciplinei cu un alt titular (al doilea caz din procedura oficială a facultății, pe care o găsiți aici).
Ce trebuie știut dinainte:
- Nu se acceptă cereri scrise de mână (!)
- Toate cererile se bazează pe un cont activ pe StudentSupport
- Textul cererii acceptate se listează de pe StudentSupport, din contul Dvs.
Pașii esențiali ce trebuie urmați sunt:
- Crearea unui cont individual pe platforma StudentSupport (obligatoriu) [link-ul către această platformă apare și în meniul principal al site-ului, în antet]
- Administratorul platformei (Ștefan Enache) va crea cont fiecărui student, pe baza informațiilor din sistemul integrat UNSTPB (pe scurt, UPB), preluate din TEAMS/MOODLE.
- În urma creării contului veți primi !pe adresa de mail instituțională! (__@stud.etti.upb.ro) datele de autentificare (login) pentru StudentSupport
- Dacă sunt probleme de orice fel privind accesul pe platformă, contactați prin email administratorul acesteia (Ștefan Enache)
- Odată autentificat pe platformă, accesați secțiunea ‘Cereri transfer‘ din partea stângă a paginii:
- Se poate depune o singură cerere de transfer pentru fiecare disciplină (!)
- Completarea cererii se face o singură dată (!)
- Nu există posibilitatea revenirii, în cazul unor eventuale erori (dacă acestea există ni le semnalați și doar atunci vom putea face corecții)
- Datele oferite vor fi verificate prin intermediul secretariatului / studenti.pub.ro
- Termenele limită maxime (hard-deadlines) proprii de preluare și deliberare asupra cererilor de transfer depuse îl vor respecta pe cel oficial, impus de către secretariat (v. link-ul anterior). Aceste termene proprii vor fi anunțate pe canale digitale sau direct prin email către studenții doritori.
Atenție! Secretariatul poate avea propriul termen limită de depunere a cererilor. În consecință, dacă situația faptică o cere atunci ne vom adapta termenele proprii.
- Starea inițială a unei cereri nou depuse este ‘În curs de procesare‘.
- Verificați periodic starea acesteia, întrucât le putem procesa în orice moment.
- Există mai multe stări posibile ale unei cereri, fiecare dintre voi putând avea câte un răspuns (posibil diferit) pentru fiecare cerere depusă (!)
- Nu se garantează acceptarea tuturor cererilor, existând criterii clare de evaluare a acestora.
- Trebuie respectată, pe cât posibil, limita impusă de Decanat: 5 cereri transfer/disciplină (!)
- Nu vor fi luate în considerare decât cererile a căror valoare calculată însoțitoare este cel puțin 5 (cinci), cu respectarea cerinței anterioare (3.1.).
- În cazul excepțional al unui număr mai mare de cereri acceptate din partea colectivului nostru decât numărul maxim impus oficial (5 în acest an) departajarea o va face decanatul.
- În cazul unei cereri cu stare ‘Acceptată‘ sau ‘Acceptată condiționat‘:
- Studentul respectiv va trebui să listeze cererea (din contul propriu StudentSupport) în vederea semnării acesteia de către titularul de curs.
- Studentul va trebui să își aleagă intervalul de laborator în care se dorește înrolat – prin studiul orarului seriei E (anul aferent disciplinei pentru care se cere schimbarea de titular).
- Această operațiune este impusă și de secretariat, existând condiția de a nu exista suprapunere între orarul personal și cel al noului titular, legat de activitățile disciplinei pentru care se cere transfer.
- Intervalul de laborator odată ales NU mai poate fi schimbat pe parcursul semestrului (!)
- Încurajăm discuțiile cu titularii de curs și laborator, pentru a rezolva elegant (și fără exagerări) orice situație care poate să apară.
- (Uzual) Data la care titularul va fi disponibil pentru semnarea cererilor acceptate este: primul curs oficial (curs administrativ), conform orarului seriei E (anii 1 și 2).
Vă mulțumim,
/Colectivul disciplinei.
Verificare finală MN, anul 2 - lb. română (2019-2020)
Lucrarea de verificare finală este programată pentru Sâmbătă, 11 Ianuarie 2020, având rezervat interval 9-12.
Sălile alocate sunt: A101, B110, B206a și B306.
Ne vom întâlni în sala A101 în jurul orei 9.00.
Vom discuta atunci ocuparea fiecărei săli.
Sugestii de organizare:
- În principiu dorim să vă alegeți sălile în concordanță cu profesorii de la curs (Grigore Țiplea și Cristian Dumitrache), cât mai compact cu putință.
- De preferat este ca toți studenții unui titular să ocupe aceeași sală.
- Este de dorit să se evite situația în care trebuie să oferim 2 subiecte diferite (pentru cei doi titulari) în aceeași sală. Dacă așa ceva nu este posibil, atunci vom proceda astfel: vom anunța câte un subiect odată, succesiv pentru fiecare titular de curs, până la epuizarea subiectelor.
Mulțumim pentru înțelegere,
Colectivul MN.
Laboratoare_2019-2020
În atenția studenților anului școlar 2019-2020
Opțiunile s-au încheiat, atât cele care au vizat cele două discipline O2 (MN și TCAD) cât și cea individuală, pe zile și intervale orare de laborator (propuse de către...Înrolare laborator (sem. 1, 2018-2019)
În atenția studenților anului 2 (opțional MN) Alegerea intervalului de laborator se va face conform procedurii următoare: Crearea unui cont pe platforma Infoacad <...
Articole IT
"Learning agility" (sau cum să reții cât mai multe după o lectură)
Găsiți articolul complet aici. [ (C)opyright republica.ro ]
Fraude la Olimpiada de Matematică (online)
https://republica.ro/profesorul-radu-gologan-revoltat-de-fraudele-de-la-olimpiada-de-matematica-zdragi-parinti-plangeti-ca?utm_source=newsletter&utm_medium=li4623_mi207807&utm_content=articol&utm_campaign=CTP:+Maigret,+Mascaronul+si+Frati...
Probleme propuse
Probleme propuse
- Sosirile clienților la un anumit punct generic de verificare (vamă, checkin, checkout etc.) urmează o distribuție Poisson. Este cunoscut faptul că, în cursul unei perioade date de 30 de minute, un client ajunge să fie servit. Găsiți probabilitatea ca un client să fie servit, dacă acesta sosește în ultimele 5 minute ale perioadei de 30 de minute (verificați rezultatul folosind definiția distribuției Poisson).
- O companie aeriană constată că 5% dintre persoanele care fac rezervare la un anumit zbor nu apar pentru acel zbor. De aceea, compania aeriană decide să vândă 160 de bilete pentru un zbor cu doar 155 de locuri. Care este probabilitatea să existe câte un loc disponibil pentru fiecare persoană care deține o rezervare și onorează zborul pentru care a plătit?
- În urma unui studiu ce are în vedere probabilitatea de închiriere în funcție de vechimea mașinilor închiriate, se generează tabelul următor (vechimea vs. probabilitatea de închiriere calculată). Cu ce probabilitate se va închiria o mașină a cărei vechime este de 3 ani?
Vechimea
(în ani)0-1 1-2 2-3 3-4 4-5 5-6 6-7 Probabilitatea
de închiriere.10 .26 .28 .20 .11 .04 .01